Revizyon Takip Tablosu
REVİZYON NO
|
TARİH
|
AÇIKLAMA
|
00
|
01.10.2024
|
İlk yayın.
|
|
|
|
BİRİNCİ BÖLÜM
AMAÇ, KAPSAM, TANIMLAR VE TEMEL İLKELER
AMAÇ
MADDE 1.
Bu Yönetmelik, Geyve Belediyesinde faaliyet gösteren müdürlüklerin kuruluş ve görevlerini düzenler.
KAPSAM
MADDE 2.
Bu Yönetmelik, Geyve Belediyesi bünyesinde faaliyet gösteren müdürlüklerin kuruluş ile bu müdürlüklerin görev, yetki ve sorumluluğunda bulunan iş ve işlemlerin düzenlenmesi ve yürütülmesine ilişkin esas ve usulleri kapsar.
DAYANAK
MADDE 3.
22.07.2007 Tarih ve 26442 Sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Bakanlar Kurulunun “Belediye ve Bağlı Kuruluşlar ile Mahalli İdare Birliklerinin Norm Kadro İlke ve Standartlarına İlişkin Esaslar” hakkındaki kararı gereğince, 5393 Sayılı Belediye Kanununun 15, 18, 48, ve 49 maddeleri ve 5018 Sayılı Kamu Mali ve Kontrol Kanununa istinaden hazırlanmıştır.
TANIMLAR
MADDE 4.
Bu Yönetmelikte adı geçen;
Belediye : Geyve Belediyesini,
Belediye Meclisi : Geyve Belediyesi Meclisini,
Başkanlık : Geyve Belediye Başkanlığını,
Başkan : Geyve Belediye Başkanını,
Başkan Yardımcısı : Belediye Başkan Yardımcısını,
Müdürlük : İlgili Müdürlüğü ifade eder.
TEMEL İLKELER
MADDE 5.
Belediye hizmet ve faaliyetlerinde, etkinlik, adalet, hizmette kalite, sorunlara kalıcı ve yerinden çözüm sağlamak temel ilkedir. Bu kapsamda; Ülkenin rekabet gücünün arttırılmasına katkı sağlamak, Başkanlık Makamına karşı sorumluluk bilincinde olmak, hizmet kalitesini iyileştirmek, bir işi ilk defasında doğru yapma şuurunu yerleştirmek, hizmet faaliyetlerini düşürmek ve zamandan tasarruf etmek, zamanı doğru kullanmak, vatandaş şikâyetlerini azaltmak, hizmet alanların memnuniyetini sağlamak, Belediye imajının yükseltilerek kamuoyunda kuruma olan güven duygusunu geliştirmek, etkin ulaşılabilir bir dokümantasyon sistemi oluşturmak, mevcut kaynakları en verimli şekilde kullanmak, çalışanların kuruma bağlılığını arttırmak, yönetime kullanılabilir ve etkin karar almada destek sağlayıcı nitelikte bilgi sunmak, vatandaş ihtiyaçlarını sürekli gözden geçirmek, etkin bir haberleşme ağını kurmak, müdürlük hizmetlerini yürütürken kurum içi ve kurum dışı birimlerle gereken irtibatı ve koordinasyonu kurmak, görev alanına giren işlerin yıllık plan ve programlarını yapmak, sürekli değişim ve gelişime açık olmak, “Toplam Kalite Yönetimi” felsefesi ve takım ruhuyla çalışma prensiplerini tüm kuruma yaymak hedeflenmektedir.
TEŞKİLATLANMA
MADDE 6.
Müdürlüklerin teşkilatlanma yapısı;
Bakanlar Kurulunca 29.11.2006 Tarihli Resmi Gazetede yayımlanan “Belediye ve Bağlı Kuruluşları ile Mahalli İdare Birlikleri Norm Kadro İlke ve Standartlarına İlişkin Esaslar” ile 31.05.2009 Tarih ve 27244 Sayılı “Belediye ve Bağlı Kuruluşları ile Mahalli İdare Birlikleri Norm Kadro İlke ve Standartlarına Dair Yönetmelikte Değişiklik Yapılmasına İlişkin Yönetmelik” e uygun olarak Belediye Meclisi Onayı ile oluşturulur.
İKİNCİ BÖLÜM
MÜDÜRLÜKLER, KURULUŞ VE GÖREVLERİ
MADDE 7.
Müdürlüklerin kuruluş ve görevleri aşağıdaki gibidir;
7.4-İMAR VE ŞEHİRCİLİK MÜDÜRLÜĞÜ
- Başkanlık Makamının emri ve onayı üzerine, İmar ve Şehircilik Müdürlüğü 3194 Sayılı İmar Kanunu, 775 Sayılı Gecekondu Kanunu, 5393 Sayılı Belediye Kanunu, 2464 Sayılı Belediye Gelirleri Kanunu, 2981-3290-3366 Sayılı Kanunların ve 2863 Sayılı Kültür ve Tabiat Varlıklarını Koruma Kanunu ve diğer ilgili mevzuat hükümleri doğrultusunda belediye sınırları içerisinde yapılan ruhsat başvurularını değerlendirerek Yapı İzni (ruhsatı) vermek,
- Dış müşteri (Vatandaş, Resmi Kurum ve Kuruşlar) ve iç müşteri (Müdürlükler) tarafından talep edilen; İmar/inşaat durumu izinlerini vermek,
- Planlanan alanlarda plan amacına uygun yapılaşmayı sağlamak denetlemek, planlı bölgelerde yapılacak binaların mimari, statik ve tesisat projelerini inceleyerek onaylanmasını ve projelerde değişiklikleri incelemek ve onamak,
- Müdürlükçe yapılan işlemlerin kayıtlarının tutulması ve gerektiğinde bunların depolanmasını (Arşivlenmesi), korunmasını ve muhafazasını sağlamak,
- Geyve’nin bütününde yapılarla ilgili kent estetiğini gözeten projeler üretmek ve sunulan projeleri bu yönde yönlendirmek,
- Kamu Kurum Kuruluşları, diğer müdürlükler ve vatandaşlardan gelen evrakları müdürlük bünyesinde kayda almak,
- Şahıs ve kurumlara yazılı veya çizili olarak “İmar Durumu Belgesi” düzenlemek,
- Müelliflerce hazırlanan projelerin Müdürlüğe ibrazı aşamasında tescil işlemlerini yaptırmasını sağlamak,
- Parsel bazında düzenlenen Zemin Etütlerin, arazi kontrollerini sağlayıp, hazırlanan raporları kontrol etmek ve onaylamak,
- İmar planına esas olarak 1/1000 ölçekli imar planı alanı yapılacak bölgenin Jeolojik ve Jeoteknik rapor işinin arazi ve raporlama kontrollerini yapmak,
- Mimari, statik ve tesisat projelerini kent ve yapı estetiğini de göz önünde bulundurarak ilgili kanun, yönetmelik ve genelgeler doğrultusunda kontrol etmek ve onaylamak,
- Mimari Proje tasdik aşamasında diğer müdürlüklerden alınan verilerin projeye aktarılmasını yapmak,
- Kentsel tasarım ve kent estetiğini gözeten projeler hazırlanması veya diğer kamu kurum-kuruluş ve müdürlüklerce hazırlanmış projelerin inceleyerek uygun olanları onaylamak,
- Evrakları tamamlanan projelerin ruhsatlarını tanzim etmek,
- Planlı alanlar İmar Yönetmeliğine istinaden mal sahiplerinin tamamının başvurması, halinde, yerinde herhangi bir inşaat faaliyeti bulunmaması belgelendiği takdirde yapı ruhsatı iptal edilir. Talebi doğrultusunda kanunen harç iadesini yapmak,
- Sağlık Bakanlığı, Milli Eğitim Bakanlığı ve Kültür ve Turizm Bakanlığı ve diğer kamu kurumlarına ait birimlerin başvurularına istinaden ilgili kanun, yönetmelik ve genelgelere göre yapı ruhsat başvuruları ve projeleri incelemek ve ön onayını yapmak,
- İlgili kurumların ve yapı sahiplerinin başvurusuna istinaden UYDS (Ulusal Yapı Denetim Sistemi) üzerinden düzeltmeler ve havuza gönderme işlemlerini yapmak,
- Kesilen yapı ruhsatlarına istinaden hafriyat firmalarının başvurusu üzerine Sakarya Büyükşehir Belediyesi Çevre Koruma ve Kontrol Dairesi Başkanlığının belirlemiş olduğu döküm sahalarına yine aynı kuruma ait web sitesi üzerinden “Hafriyat Taşıma( hafriyat, moloz vb.) İzin Belgesi” düzenlemek,
- Yürürlüğe giren kanun, yönetmelik ve genelgeleri takip ederek uygulamak, bununla ilgili personelin ve piyasada bulunan mimar ve mühendislere bilgilendirme ve seminer vererek bilgilendirilmesini sağlanmak,
- Sözlü veya iletişim yoluyla gelen şikâyetleri değerlendirmek,
- Amirlerince Kanun, Tüzük, Yönetmelik, Genel emirler ve diğer mevzuatlara uygun olarak verilecek her türlü görevleri yetki ve sorumluluğu kullanmak suretiyle zamanında ve eksiksiz olarak yerine getirmek,
- Kanun, yönetmelik ve genelgelerin verdiği diğer görevleri yerine getirmek,
- 4734 Sayılı Kamu İhale Kanununa göre; ihale süreçlerini eksiksiz olarak hazırlamak, ihalesini yapmak ya da yapılması için ihale yetkisi verilen müdürlüğe göndermek ve birimiyle ilgili sonuçlanan ihaleler için 4735 Sayılı Kamu İhale Sözleşmeleri Kanunu uyarınca sözleşme yapmak,
- Belediye’nin ihtiyaç duyduğu mal, hizmet, yapım ve danışmanlık hizmet alımlarının 4734 Sayılı Kanunun 22. Maddesi ve Kamu İhale Genel Tebliğine istinaden doğrudan temini usulüne başvurarak gerçekleştirilmesi için gerekli işlemleri yerine getirmek ya da Başkanlık Makamınca görevlendirilen müdürlüğe göndermek,
- Biriminin harcama yetkilisi olarak bütçede öngörülen ödenekler kadar harcama yapmak, harcama talimatlarının bütçe ilke ve esaslarına, kanun, tüzük ve yönetmelikler ile diğer mevzuata uygun olmasını, ödeneklerin etkili, ekonomik ve verimli kullanılmasını sağlamak,
A- Etüt ve Proje İle İlgili Görevleri;
- Kentin daha yaşanabilir ve çağdaş kılınması yönünde her türlü program ve projeyi hazırlamak veya hazırlatmak; bu amaçla ulusal ve uluslararası hibe, fon ve kredilerden yararlanmak,
- Belediye'nin diğer birimlerince üretilecek projelerle ilgili bütünlük ve eşgüdüm sağlamak,
- Kent paydaşları ile birlikte proje üretilmesini ve uygulanmasını sağlamak,
- Proje yarışmaları düzenlemek,
- Kent ve Yerel Yönetim Hizmetlerine Yönelik Politika ve Proje Geliştirilmesine Dönük Olarak;
- Uzman kişilerden danışmanlık almak ve bu konuda gerektiğinde danışma kurulları oluşturmak,
- Kentsel kalkınma yönünde çalışmalar yapmak ve projeler geliştirmek,
- Geyve İlçesi'nin doğal ve kültürel değerleri ile ilgili araştırma ve tespitler yapmak, bu değerlerin evrensel koruma ilkeleri doğrultusunda yaşatılması ve canlandırılması için projeler üretmek,
- Kent envanterinin oluşturulmasını sağlamak,
- Belediye hizmetlerinin daha verimli ve etkin sunulması yönünde araştırma ve geliştirme çalışmaları yapmak ve projeler geliştirmek,
- Görev alanıyla ilgili olarak çağdaş uygulama ve örnek projeleri izlemek, değerlendirmek ve öneriler hazırlamak,
- Kardeş şehirler, diğer şehirler ya da kurumlarla ortak projeler geliştirmek ve gerçekleştirmek,
B- Kentsel Tasarım İle İlgili Görevleri;
- Geyve Belediyesi mücavir alanları dâhilinde güvenli ve sürdürülebilir yaşamsal mekanlar oluşturulması, fiziksel, sosyal ve ekonomik olarak gelişimin sağlanabilmesi için farklı disiplinlerdeki teknik çalışmalarla bilimsel yöntemlere ve analizlere dayanarak ilçeye değer kazandıracak kentsel tasarım faaliyetlerini/projelerini yürütmek,
- Çalışmalar için belediyenin ihtiyaç duyacağı fon, hibe ve destek kredileri için ilgili mercilere uygun formatlarında gerekli başvuru, dosya ve taleplerini oluşturmak ve takibini yapmak,
- İlgili resmi kurum ve kuruluşlar ile proje odaklı her türlü işbirliği, protokol ve yazışmaları yapmak,
- Başkanlık Makamınca belirlenmiş olan üst ölçekli strateji, hedef ve politikalar doğrultusunda, uzun dönemli kentsel stratejik plan, proje ve programları hazırlamak veya hazırlatmak,
- Uygulanması düşünülen projelerin anlatımını yapmak ve bu konularda birimler arasındaki koordinasyonu sağlamak,
- Kent bütününde yapılar ile ilgili cephe silueti ve kent estetiğini gözeten kararlar almak,
- Tabelalar, trafik ışıkları ve yön levhalarının şekil, konum ve yerlerini belirlemek,
- Aydınlatma tasarımları, yol, meydan, açık alan düzenlemeleri, yaya yolları, tretuvarlar, kent mobilyaları, ağaç çevreleri, semt pazarları, gezinti ve spor alanları, parklar ve otoparkların basit bakım onarımını sağlamak amacıyla projeler geliştirmek,
- Büfeler, gazete bayileri, atm cihazları, umumi tuvaletler, çöp konteynerleri, saatler ve bayrak direkleri ile ilgili projeler tasarlayıp şekil, konum ve ölçülerini belirlemek ve projelerin gerçekleştirilmesini sağlamak,
- Tarihi çevrenin korunması amacıyla sit alanları, tescilli yapılar ve varlıkların (tarihi mahalle çeşmeleri, konaklar, anıtlar, müzeler vs.) belirlenip yenileme rölevesi çalışmalarını yapmak ve bu alanları görünür kılmak amacıyla koruma-kentsel tasarım projeleri üretmek ve bu alanlarda üniversiteler ile protokoller yapmak,
- Kamu Kurum ve Kuruluşları ile özel ve tüzel kişilerin münferit ya da reklamcılık mesleği ile iştigal eden reklam firmalarının, megaboard, ilan tahtası, ışıklı–ışıksız pano, elektrik, elektronik ve bilgisayar sistemi ile çalışan ilan ve reklamların Geyve İlçesinde başta meydanlar ve ana arterler olmak üzere muhtelif cadde ve sokaklara konulması talebi müracaatlarını incelemek, şekil, konum ve ölçülerini belirlemek, değerlendirmek, bu ilan ve reklamın konulup konulmayacağı hususunda olumlu veya olumsuz onay vermek,
- Çocuk, yaşlı, engelli ve kadın dostu şehir gibi projeler üreterek bu konuda her türlü çalışmaları yapmak,
- Proje-tasarım yarışmaları düzenlemek, fiziksel engellilerin toplum içerisinde rahat yaşam sürmesini sağlamak, sürdürülebilir enerji projeleri (güneş, rüzgâr, jeotermal vs.) faaliyetlerini yürütmek, akıllı kent kavramını benimsemek, kentsel otomasyon alanında çalışmalar yapmak ve hayata geçirmek,
- Kent estetiğini bozan ve görüntü kirliliğine neden olan faktörlerin izole edilmesi için ilgili müdürlükler ve Kamu Kurum ve Kuruluşları ile koordineli olarak önlemler almak ve bu konular ile ilgili projeler geliştirmek,
- Toplumu bilgilendirmek amacıyla Kentsel Tasarım faaliyet alanları ile ilgili yazılı ve görsel olarak halkı bilgilendirmek ve bilinçlendirmek, özendirmek için kitap, kitapçık, broşür, vb. bastırmak, ilan yolu ile tanıtım yapmak,
- Geyve genelinde toplumsal ihtiyaç ve isteklerin belirlenmesi, uygulamalarda halkın katılımının sağlanması amaçlı sosyolojik araştırmalar ve anketler yapmak veya yaptırmak, bu anket sonucunda gerekli tesislerin yapılması için idare ile koordineli bir şekilde çalışmak,
- Proje üretme konusunda yeni teknolojilere vakıf olmak, takip etmek, personelin bu amaçla eğitimini sağlamak için hizmet alımı yapmak,
- Ulusal ve Uluslararası kuruluşlarda, yurtiçi ve yurtdışı üniversitelerle, yurtiçi ve yurtdışı ilgili meslek kuruluşlarıyla, mesleğin gelişimi ve proje teknolojileri ile ilgili diyalog kurmak, haberleşme ağı kurmak, teknoloji ve bilgi alışverişini sağlamak, bu amaçla teknik geziler düzenlemek,
- Kentsel Tasarım konuları ile ilgili gerekli birimlerin elemanlarından oluşan komisyonları kurmak,
- Kentsel Tasarım performans hedeflerini belirlemek ve bu hedeflere ulaşmak için çalışmalar yapmak,
- Belediye sınırları içerisinde tarihi kültürel ve doğal eserlerin envanterlerini çıkarmak, kayıtlarını tutmak, resim ve bilgilerini derlemek,
- Sözlü veya iletişim yoluyla gelen şikâyetleri değerlendirmek,
C- Plan ve Proje İle İlgili Görevleri;
- 3194 Sayılı İmar Kanunu, 6302 Sayılı Tapu ve Kadastro Kanunu, 5216 Sayılı Büyükşehir Belediyesi Kanunu, 5393 Sayılı Belediye Kanunu, 3621 Sayılı Kıyı Kanunu, 2863 Sayılı Kültür ve Tabiat Varlıklarını Koruma Kanunu ve 2981–3290–3366 Sayılı İmar Affı Kanunları ve yönetmeliklerinde kendisine verilen görevleri yürütmek,
- Büyükşehir Belediyesi tarafından hazırlanan 1/5000 ölçekli nazım imar planlarına uygun olarak, 1/1000 ölçekli uygulama imar planlarını hazırlamak veya hazırlatmak; hazırlanan planların Belediye Meclisi’ne gönderilmesini sağlamak,
- Belediye Meclisi'nden çıkan plan kararlarının ilgili Bakanlıklara ve Büyükşehir Belediye Başkanlığı’na onaylanmak üzere gönderilmesini sağlamak,
- 1/1000 ölçekli planların onaylandıktan sonra bir ay süreyle askıya çıkarılıp ilan edilen planlara askı sürecinde yapılan itirazların takip ederek ve inceleyerek yeniden Belediye Meclisi’ne gönderilmesini sağlamak,
- Onaylı 1/1000 ölçekli uygulama imar planı değişiklik taleplerini incelemek, değerlendirmek, değişikliğe ait plan paftalarını hazırlamak veya hazırlattırmak, Belediye Meclisi’ne sunmak, bu konuya ilişkin Meclis Kararının gereğini yapmak,
- Onaylı planlar hakkında açılan her türlü davaya ait teknik rapor hazırlamak,
- Onaylı 1/1000 ölçekli imar planları hakkında tereddüde düşülen konularda görüş vermek,
- Onaylanan İmar Planlarının Çevre ve Şehircilik Bakanlığı internet ortamına girişlerini yapmak ve Çevre ve Şehircilik Sakarya İl Müdürlüğüne göndermek,
- Plan çalışmalarının yapılabilmesi için; ön araştırma çalışmaları, yapıldıktan sonra karar aşamasına getirmek ve planların hazırlanmasını sağlamak,
- Hâlihazır haritaları temin etmek,
- Kamu Kurum ve Kuruluşlarından görüş almak,
- Arazi tespiti için mevcut durum, topografya, jeomorfolojik, jeolojik etüt vb. belgeleri temin etmek,
- Açılım paftalarını, sentez paftası ve değerlendirme çalışmaları yaparak taslak paftaları hazırlamak,
- Planın uygulanması amacıyla ilgili birimlere gönderilmesini sağlamak, uygulanma aşamasında çıkan her türlü sorun ve çelişkileri giderici çalışmaları yürütmek,
- İmar Planlarının Büyükşehir Belediyesi tarafından onaylanması ile ilgili sürecin takip edilmesini sağlamak,
- Planlarla ilgili kurum içi ve diğer kurumlarla koordinasyonunu sağlamak ve talepleri sonuçlandırmak,
- Toplumu bilgilendirmek amacıyla faaliyet alanları ile ilgili yazılı ve görsel olarak halkı bilinçlendirecek, özendirecek kitap, kitapçık, broşür basmak, bastırmak, ilan yolu ile tanıtım yapmak, Kentsel Tasarım Rehberi hazırlamak, hazırlatmak,
- Vatandaşların sözlü ve yazılı müracaatında plan bilgilerini ve belediye meclisinin belirleyeceği ücret karşılığında plan, hâlihazır, hava fotoğrafı vb. dokümanı vermek,
- Proje üretme konusunda yeni teknolojileri öğrenmek, takip etmek, personelin bu amaçla eğitimini sağlamak,
- Gerekli görüldüğünde üniversitelerle, meslek odaları ve sivil toplum örgütleriyle mesleğin gelişimi ve proje teknolojileri ile ilgili diyaloglar kurmak, haberleşme ağı kurmak, teknoloji ve bilgi alışverişini sağlamak,
- İhtiyaç duyulan özel faaliyet alan ya da alanları ile ilgili olarak yönetmelik çıkartılması teklifinde bulunmak,
- Onaylanan İmar Planlarına göre 3194 Sayılı İmar Kanun 18. Madde uygulamalarının Parselasyon Planlarının yapmak ve yaptırmak askı işlemlerini tamamlamak gelen itirazları değerlendirmek ve Belediye Encümenine sevkini sağlamak ve onaylamak,
- 3194 Sayılı İmar Kanunu ve 6302 Sayılı Kanun ve ilgili yönetmelikler gereği İfraz, Tevhit, Terk, İhdas ve Cins Değişikliği uygulamalarını yapmak ve yaptırmak hazırlanan dosyalarının kontrolünü yapmak, Belediye Encümenine Sevkini sağlamak ve onaylamak,
- İlgili Kanun Yönetmelikler ve Onaylı İmar Plan Notlarına göre Yapılaşması yapılacak olan Yapılar için Kot Tespit Tutanağını Düzenlemek,
- Gerekli görüldüğü durumlarda 1/5000 ölçekli N.İ.P(Nazım İmar Planında) değişiklik teklifi hazırlayarak değerlendirmek üzere Sakarya Büyükşehir Belediyesine göndermek,
- Kırsal yerleşim sınır tespitleri için arazi çalışmaları yapmak, sınır tespit haritaları yapmak ve dökümanları hazırlayıp, sınırlarını TAD (Tarım Arazilerini Değerlendirme) portal sistemine işlemek, Kamu yararı olmak üzere gerekli dökümanları hazırlayıp ilgili kurumlara onay için göndermek,
30. Düzenlenen Kot Tespit Tutanağı gereği Su Basman ve Temel Üstü Vizelerinin Kontrol ve onaylarını yapmak,
31. İmar yollarının kırmızı kot çalışmasını yapmak ve yaptırmak,
32. Belediye bünyesinde bulunan multicopter ile uçuş yaparak ortofoto üretmek,
33. Kaçak binaların yapı işlemini yapmak,
D-Yapı Kontrol İle İlgile Görevleri;
- Yapı ruhsatı alınmasından itibaren yapının ve fenni sorumluluğunu alan yapı denetim firmasının yapıyı, ruhsat ve eklerine uygun olarak yaptırmasını kontrol etmek,
- Ruhsatsız veya ruhsat ve eklerine veya imar mevzuatına aykırı olarak yapılan yapının; sahibine, müteahhidine ve fenni mesulüne İmar Kanununun 4 maddesine göre para cezası uygulanması için Belediye Encümeni’ne sevk etmek,
- Ruhsatsız veya ruhsat ve eklerine aykırı olarak başlanan binalarda İmar Kanununun 32.maddesine göre işlem yapmak,
- Yıkılacak derecede tehlikeli yapılar için İmar Kanununun 39. maddesine göre işlem yapmak,
- Arsalarda, evlerde vb. yerlerde umumun sağlık ve selameti için İmar Kanununun 40. maddesine göre işlem yapar.
- 4708 Sayılı Yapı Denetim Kanununun 2.maddesindeki işlemlerin yapı denetim firmalarınca yapılmasını kontrol etmek,
- Yapı denetim firmalarının inşaatlara ait hak edişlerini kontrol eder ve ödenmesi için gerekli işlemleri yapmak,
- 4708 Sayılı Yapı Denetim Kanunu’nun 7.maddesine göre yapı denetim firmalarının denetime ait sicillerini tutmak,
- Belediye sınırları içindeki kaçak yapılaşma ve şikâyetler konusunda işlem yapmak,
- Haftalık programlar dahilinde arazi kontrollerini, aykırı yapılmış ve kararı çıkmış yapıların yıkım işlemini, gerçekleştirmek,
- Geyve İlçesi sınırları içerisinde yasalara uygun inşaat yapılmasını sağlamak,
- İnşaatların yapı ruhsatı ve ekleri doğrultusunda arazide kontrolünün yapılarak gerekli vizelerinin verilmesine müteakip iş bitirme belgelerini düzenlemek,
- Vizeleri düzenlenen inşaatların hak edişlerini kontrol ederek ödenmesi için ilgili müdürlüğe göndermek,
- Hatalı hafriyat ve tehlikeli yapılarla ilgili olarak mer-i mevzuat hükümlerini uygulamak,
- Sözlü, yazılı ve iletişim yoluyla gelen şikâyetleri değerlendirmek ve sonuçlandırmak,
- Kaçak, Ruhsat ve eklerine aykırı yapıları tespit etmek, haklarında ilgili kanun ve yönetmeliklerce yasal işlemleri yapmak,
- Lüzumu halinde kat ittifakı kurulmak üzere proje ve suret tasdiki yapmak,
- Geyve ilçesindeki tüm mahallelerin düzenli bir program dahilinde yapı kontrolünü yapmak,
- 775 Sayılı Yasanın 18. maddesi gereği tapusuz bölgelerde tespit edilen kaçak yapılara müdahale etmek,
- Yıkılacak derecede tehlikeli binalar ve metruk haldeki binalarla ilgili gerekli yasal işlemleri yapmak,
- Üst yönetim tarafından verilecek benzer nitelikli görevleri yerine getirmek,
- MAKS ( Mekânsal Adres Kayıt Sistemi) sistemi üzerinden yanan ve yıkılan form düzenleyerek adresleri silmek,
- Yıkım ihaleleri ile ilgili iş ve işlemlerin kontrollerini yapmak,
- İşyerlerinde, konutlarda ve diğer yapılarda bulunan asansörlere “Tescil Belgesi”, “Yapı Ruhsatı” ve “Yapı Kullanma İzin Belgesi” düzenleyip vermek,
- Yapı ruhsatı ve eklerine uygun olarak yapılan iş bitirme belgesi düzenlenmiş yapıların müracaatları halinde kontrolü sonucu “Yapı Kullanma İzin Belgesi” düzenlemek,
- Özel sektöre taahhütte bulunulan işler için yüklenicilere “İş Deneyim Belgesi” düzenlemek,
- Ruhsatı alınmış, taş veya betonarme istinat duvarlarının kontrolünün yapılması ayrıca mevcut istinat duvarlarının şikâyete istinaden kontrolünü yapmak,
- Fen İşleri Müdürlüğünce açılması planlanan imar yolları üzerinde bulunan yapı, baraka, duvar vb. kaldırılması için yasal işlemleri yapmak,
- Kat irtifak – mülkiyet başvurusu alınması ve işlemlerinin yapılması, taranması ve tapu sistemine elektronik ortamdan atmak,
- Harita ve imar birimlerinin hazırladığı yola terk, aplikasyon, plan-kote, imar durumu, zemin etüt belgelerinin kayda alıp taramak,
- Ruhsat dosyası ve kayda alınması taranması elektronik arşive atmak,
- Yapı kontrole ait yazışma encümen yıkım, yanan-yıkılan, orta hasar ve yapı kayıt belgelerinin kayda alınması, taranması, elektronik arşive eklemek,
- Taranması yapılan belgelerin konusuna göre fiziki arşivde dosyasına yerleştirmek,
- Ekspertiz incelemeleri için başvuru alınması dosyalarının hazırlanması,
- Vatandaş veya kurumların bilgi ve belge taleplerinin sözlü veya yazılı karşılanması,
- Müteahhitlerin ve Yapı Denetim firmalarının sicillerinin tutulması,
- Tapuda yapılı iken arsa vasfına dönüştürme işlemlerini yapmak,
- 6306 Sayılı Kanuna göre riskli yapı statüsündeki yapıların yıkımı il ilgili iş ve işlemleri yerine getirmek,
E- Emlak ve İstimlak İle İlgile Görevleri;
Geyve Belediyesi adına kayıtlı gayrimenkulleri, taşınmazları takip edilmesi, yeni tescil edilenlerin sicile işlenmesi, elden çıkarılması, sicilden silinmesini sağlamak,
- İmar planındaki konumuna göre Belediye’ye ait parsellerin ilgili kişi ve kuruluşlara tahsisi, irtifa hakkı tesisi hakkında Belediye Encümeni ve Belediye Meclisi’nden karar alınması ve tapuya işletilmesini sağlamak,
- İmar planında kamu alanı olarak ayrılmış veya stratejik planda olup, yıllık yatırım programına alınan (park, yol, hizmet binası vs.) yerlerde gerekli kamulaştırma işlemleri için Belediye Başkanlık Onayı alınıp Belediye Encümenince karar alınmasını; kararı alınan yerlerdeki mülkiyetlerin tespiti ve kıymet takdirlerinin yaptırılması ile bu yerlerdeki şahısların haklarının karşılanarak tapu sicilinde Belediye adına tescil işlemlerinin yapılmasını sağlamak,
- Belediye mülklerinden tapu sahibi olmuş kişilerin yaptığı itirazları incelemek,
- Kamulaştırma Kanunu’na göre uzlaşarak kamulaştırma yapmak amacıyla;
- Taşınmazın yer tespiti, (adres, mevkii, işgalcisi, elinde bulunan evrakları vs.),
- Taşınmazın imar durumu,
- Taşınmazın Kıymet Takdir Komisyonunca fiyatının belirlenmesi,
- Bütçeden ödenek temininin sağlanması,
- Taşınmazla ilgili Encümen kararının alınması,
- Taşınmaz hissedarı / maliki ile uzlaşma toplantısı yapılması,
- Belirlenen bedelin şahsa ödenmesinin sağlanması için tahakkuk düzenlenerek Mali Hizmetler Müdürlüğü’ne gönderilmesini sağlamak,
- İmar Affı Kanunu’na istinaden müracaatı bulunan şahısların müracaatlarının değerlendirilmesi amacıyla;
- Taşınmazın yer tespiti, (adres, mevkii, işgalcisi, elinde bulunan evrakları vs.),
- Taşınmazın Mülkiyet Durumu,
- Taşınmazın İmar Durumu,
- Taşınmazın Kıymet Takdir Komisyonunca Fiyatının Belirlenmesi,
- Belediye Meclisi ve Encümeninden karar alınması,
- Arsa bedelinin tahsili,
- Arsa bedelinin belirlenen taksitler tutarında ipotek edilmesi,
- İlgili Tapu Müdürlüğüne yapılan satışın bildirilerek şahıs veya kurum adına tescilini sağlamak,
- Şahısların müracaatlarına göre veya kamu yararına ayrılacak alanların trampa işlemlerinin yapılması amacıyla;
- Trampa edilecek taşınmazın tespiti,
- Trampa edilecek taşınmazın kıymet takdirinin yapılması,
- Yapılacak olan trampa işlemleri için Belediye Meclisi’nce kararının alınması,
- Alınan Encümen Kararına göre Encümenin onayı halinde Tapu Sicil Müdürlüğü’yle karşılıklı tescil ve ferağ işlemlerini yapmak,
- 3194 Sayılı Kanunun 17.maddesine göre hisse satışının yapılması amacıyla;
- Taşınmazın yer tespiti, (adres, mevkii, işgalcisi, elinde bulunan evrakları vs.),
- Taşınmazın Mülkiyet Durumu,
- Taşınmazın İmar Durumu,
- Taşınmazın Kıymet Takdir Komisyonunca fiyatının belirlenmesi,
- Belediye Encümeninden karar alınması,
- Arsa bedelinin tahsili,
- İlgili tapu müdürlüğüne yapılan satışın bildirilerek şahıs veya kurum adına tescilini sağlamak,
- 5393 Sayılı Belediye Kanununun 75.maddesinde; “Belediye, Belediye Meclisi’nin kararı üzerine yapacağı anlaşmaya uygun olarak görev ve sorumluluk alanlarına giren konularda; (d) şıkkında “Kendilerine ait taşınmazları, asli görev ve hizmetlerinde kullanılmak üzere bedelli veya bedelsiz olarak mahalli idareler ile diğer kamu kurum ve kuruluşlarına devredebilir veya süresi yirmi beş yılı geçmemek üzere tahsis edebilir. Bu taşınmazlar aynı kuruluşlara kiraya da verilebilir. Bu taşınmazların, tahsis amacı dışında kullanılması halinde, tahsis işlemi iptal edilir. Tahsis süresi sonunda, toplam süresi 25 yılı geçmemek üzere Belediye Meclisi’nin onayı halinde aynı esaslara göre yeniden tahsis (süre uzatımı) mümkündür. Kamu kurum ve kuruluşlarına belediyeler, bağlı kuruluşları ve belediye şirketlerince devir veya tahsis edilen taşınmazlar, kamu konutu veya sosyal tesis olarak kullanılamaz.” hükmü bulunmaktadır. Bu hükümler doğrultusunda;
- Taşınmazın yer tespiti,
- Taşınmazın Mülkiyet Durumu (Tapu Kaydı),
- Taşınmazın İmar Durumu,
- Taşınmaza ilişkin yapılacak işlemlerle ilgili Belediye Meclis Kararının alınması,
- Alınan Belediye Meclis kararlarının ilgili kuruluşlara bildirilerek tahsis/devir işlemlerini sağlamak,
- 3194 Sayılı İmar Kanunu’nun 18. Maddesi gereği yapılan imar uygulaması işlemi sonucu taşınmazlarda Geyve Belediyesi adına hisse payı oluşması halinde, ilgili taşınmazlarda bulunan diğer hissedarlara Belediye Kıymet Takdir Komisyonunca belirlenen bedel üzerinden Belediye Encümenince de uygun görülmesi halinde hisse satışı yapılarak tapu devirlerini tamamlamak,
- 2886 Sayılı Devlet İhale Kanunu gereği açık arttırma usulü ihale yoluyla satışı yapılan taşınmazların (arsa/tarla/dükkân/daire vb.) tapu devri işlemlerini tamamlamak,
- Belediye’nin maliki/hissedarı olduğu taşınmazlarda ipotek/haciz/şerh olması durumunda, söz konusu beyanların terki ile ilgili Tapu Müdürlüğü işlemlerini yürütmek,
- 1/1000 ölçekli Uygulama İmar Planında Kamu Hizmeti Alanlarına (okul, dini tesis, sağlık vb.) ayrılmış mülkiyeti/hissesi Belediye adına kayıtlı taşınmazların ilgili kurumların talebi halinde ya da re’sen 5393 Sayılı Belediye Kanununun 18. Maddesinin (e) fıkrası ve 75. Maddesinin (d) fıkrası, 5018 Sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanununun 47. Maddesi, 10.10.2006 Tarih ve 26315 sayılı Resmi Gazetede yayınlanan Kamu İdarelerine ait Taşınmazların Tahsis ve Devri Hakkındaki Yönetmelik hükümleri gereği Belediye Meclisinin ve Encümeninin uygun görmesi halinde, plan amaçları doğrultusunda kullanılmak üzere diğer kurum ve kuruluşlara 5393 Sayılı Belediye Kanununun 75-d maddesi süresince devir veya tahsis etmek,
- 5393 Sayılı Belediye Kanun gereği hibe işlemlerini yaparak tapu devri işlemlerini tamamlamak,
- 1/1000 ölçekli uygulama imar planında imar yolu veya park alanında kalan taşınmazların maliklerinin talebi doğrultusunda ya da re’sen 2942 Sayılı Kamulaştırma Kanununun 26. Maddesi ve 5393 Sayılı Belediye Kanununun 18. Maddesinin (e) fıkrası gereği Geyve Belediye Meclisi’nin ve Encümeni’nin uygun görmesi halinde takas işlemlerini yürütmek ve tapu devrini tamamlamak,
- 1/1000 ölçekli Uygulama İmar Planında Büyükşehir Belediye Meclisi’nin kararı gereği, genişliği 20 metreden az olan imar yolları ve büyüklüğü 10.000 m2’den az olan park alanlarının 2942 Sayılı Kamulaştırma Kanunu gereği uzlaşma, takas veya dava yolu ile kamulaştırma işlemlerini yürüterek tapu tescil işlemlerini tamamlamak,
- 3194 Sayılı İmar Kanunu’nun geçici 16. Maddesi uyarınca Yapı Kayıt Belgesi alınan yapıların belediyelere ait taşınmazlar üzerine inşa edilmiş olması halinde, Yapı Kayıt Belgesi sahipleri ile bunların kanuni akdi haleflerinin talepleri üzerine bedeli ile ilgili Belediyesine ödenmek kaydıyla “Taşınmazlar rayiç bedel üzerinden Belediyelerce doğrudan satılır.” hükmü gereği imar affı kapsamında taşınmaz satışları işlemlerini yürütmek, tapu devir işlemlerini yapmak,
- Kamu İdarelerine Ait Taşınmazların Kaydına İlişkin Yönetmelik hükümleri gereği mülkiyeti/hissedarı Belediye adına kayıtlı taşınmazlara ait icmal kayıtlarını tutmak, hisse satışı, devir, bağış, kamulaştırma, ihdas en tescil vb. işlemleri sonucu icmal kayıtlarını güncelleyerek Mali Hizmetler Müdürlüğü’ne bildirmek,
- Hisse satışı, parsel satışı, kamulaştırma, bedelli takas/devir vb. işlemlere altlık oluşturması amacıyla, ilgili taşınmazlar için Kıymet Takdir Raporları hazırlatarak Uzlaşma Komisyonunu toplantıya çağırmak,
- Kıymet Takdir Komisyonu ve Uzlaşma Komisyonu üyelerini Başkanlık Makamı Oluru ile oluşturmak,
- Mülkiyeti Belediye’ye ait taşınmazların LİHKAB bürolarına başvurmak sureti ile cins değişikliği işlemlerini yapmak,
- Belediye mülkiyetinde bulunan ve üçüncü şahıslar tarafından işgal edilen yerlerin 2886 Sayılı Yasanın 36. ve 45. maddesine göre satılması amacıyla;
- Taşınmazın yer tespiti,
- Taşınmazın Mülkiyet Durumu,
- Taşınmazın İmar Durumu,
- Taşınmaza Kıymet Takdiri yapılarak değerinin belirlenmesi,
- Belediye Meclis kararı alınması,
- Encümen Kararı alınması,
- Şartname hazırlanması,
- İlan ve ilan bedelleri için hesap işlerine bildirilmesi,
- Belediye Encümeninden İhale için karar alınması,
- İlgili Tapu Müdürlüğüne yapılan satışın bildirilerek şahıs veya kurum adına tescilini sağlamak,
- Belediye tasarrufunda bulunan taşınmazların 2886 Sayılı Yasanın 36. ve 45. maddesine göre kiralanması amacıyla;
- 2886 Sayılı Devlet İhale Kanunu kapsamında mülkiyeti/tasarrufu Belediye’ye ait olup, gelir getiren yerlerin ihalelerini yaparak, ihalelere ilişkin süreçlerin takibini gerçekleştirmek,
- Taşınmazların tespitini yapmak (kiralama yapılmaya uygunluğu vb.),
- İhaleye verilecek yerlerle alakalı ilgili Müdürlüklerden görüş almak,
- İhaleye verilecek yerler için İta Amirinden ihale onayı almak,
- İhaleye ilişkin Muhammen Bedel komisyonu oluşturmak ve muhammen bedel tablosu hazırlamak, komisyon üyelerine onaya sunmak,
- İhaleye ilişkin şartname ve sözleşme hazırlamak,
- İhale gün ve tarihinin tayini için Encümene yazı yazmak,
- Ulusal/yerel gazetelere ilan vermek,
- İhaleye katılacak isteklilerin evraklarının kontrolü ve taleplerinin alınmasını sağlamak,
- İhale sonucunu İta Amirine onaya sunmak,
- İhalenin sonuçlanmasını müteakiben ilgili kişiye tebliğ etmek,
- Kesin teminat, sözleşme vergisi, karar pulu hesaplanarak tahsili için Müdürlüğüne yazı yazmak,
- Sözleşme imzalatmak ve yer teslimi yapmak,
- Kira Tahsili için Mali Hizmetler Müdürlüğüne yazı yazmak,
- Belediye taşınmazlarının tespiti için arazi çalışması yapmak,
- Kiralanan yerlere belirli zaman dilimlerinde denetim ve kontrolünü yapmak,
- İhaleden yasaklama iş ve işlemlerini yapmak,
- Kira süresi biten belediye taşınmazlarını sözleşme kurallarına uygun ve eksiksiz olarak teslim almak, tahliyesini sağlamak, aksi durumda teslim amacıyla gereken idari işlemlerin yapılması için gereğini yapmak,
- Kira süresi sona eren kiracının dilekçesi üzerine, geçmiş döneme ait borcunun olup olmaması araştırılarak kesin teminatının kiracıya aktarmak,
- Belediye’nin mülkiyetinde olan taşınmazların satışı ile alakalı iş ve işlemleri yürütmek,
- Belediye’ye ait işgal edilmiş taşınmazların işgalcilerinden ecri misil bedellerini tahsil etmek ve tahliyelerinin yapılması için gerekli idari işlemleri yapmak,
- 2886 Sayılı Devlet İhale Kanunu kapsamında yargıya intikal edilen konular hakkında Mahkemelerce veya Hukuk İşleri Müdürlüğü’nce istenen bilgi ve belgeleri zamanında ve tam olarak hazırlayarak iletmek,
- Vatandaşların talep ve şikâyetlerini cevaplandırmak,
- Bağlı üst yönetici/yöneticileri tarafından verilen diğer işleri ve işlemleri yapmak,
- Belediye mülkiyetinde bulunan ve satışı yapılamayan taşınmazların değerlendirilmesi amacıyla 2886 Sayılı İhale Kanununun 75. maddesine göre ecri misil uygulanarak gelir sağlanması amacıyla komisyon oluşturulup bedel tespiti yapılarak ödenmesini sağlamak,
- Belediyemiz mülkiyetinde bulunan taşınmazlarla ilgili kamu kurumları ve şahıslardan gelen istek ve şikâyetlerin değerlendirilmesi görevlerini ifa etmek,
- Stratejik Planda bulunan ve yıllık yatırım programına alınan yerlerde satın alma ve/veya kiralanarak mülkiyetin gayri ve ayni hak tesisi için;
- Taşınmazın Yer Tespiti,
- Taşınmazın Mülkiyet Durumu,
- Taşınmazın İmar Durumu,
- Taşınmaza Kıymet Takdiri yapılarak değerinin belirlenmesi,
- Belediye Meclisi kararı alınması,
- Encümen Kararı alınması,
- Şartname hazırlanması,
-
- İlan ve ilan bedelleri için hesap işlerine bildirilmesi,
- Belediye Encümeninden ihale için karar alınması,
- İlgili Tapu Müdürlüğüne yapılan satışın bildirilerek şahıs veya kurum adına tescilini sağlamak,
- Pazaryerleri Tahsis İşlemleri ile ilgili olarak;
Belediye sınırları içerisinde bulunan Pazaryerlerinin 12.07.2012Tarih ve 28351 Sayılı Resmi Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe giren Pazaryeri Yönetmeliğine göre belirli süreli protokoller ile meslek kuruluşlarına verilmesi iş ve işlemlerini yapmak ve tezgâh sahiplerinin talebi üzerine Pazaryerleri Yönetmeliği hükümlerine aykırı olmamak şartıyla tezgâh devir işlemlerinin Encümen kararıyla yapılarak ilgililerine bilgi vermek,
- 5393, 3194, 2981, 3290, 3366, 775, 2886, 2942, 4650 Sayılı Yasalar ve diğer yasalar ile Başkanlık Makamı tarafından verilen diğer görevleri yürütmek,
- Kanun, tüzük, yönetmelik, genel emirler ve diğer mevzuatlara uygun olarak verilecek her türlü görevleri zamanında ve eksiksiz olarak yerine getirmek,
- Emlak ve İstimlak ile ilgili görevler İmar ve Şehircilik Müdürlüğü ve Mali Hizmetler Müdürlüğü tarafından koordineli olarak yerine getirilir.
F-Kentsel Dönüşüm İle İlgili Görevleri;
- Faaliyet konularına ilişkin mevzuatı takip etmek ve mevzuatın gereklerini süresi içerisinde yerine getirmek,
- Diğer idareler nezdinde takibi gereken iş ve işlemlerini yürütmek ve sonuçlandırmak,
- Stratejik plana, yıllık performans programına, yatırım programına ve müdürlük bütçesine uygun olarak çalışmalarını yürütmek,
- Gelen yazı ve dilekçeleri süresi içerisinde cevaplamak.3071 Sayılı kanun gereği; dilekçe yoluyla yapılan başvurulara 30 gün içinde yazılı bilgi vermek, işlem safahatının duyurulması halinde alınan sonucu ayrıca bildirmek,
- Başkan ya da ilgili Başkan Yardımcısının bilgisi ve onayıyla, 4982 Sayılı Bilgi Edinme Hakkı Kanunu çerçevesinde, istisnalar dışındaki bilgi ve belgeleri başvuru sahibinin bilgisine sunmak,
- Belediyenin orta ve uzun vadeli stratejilerini ve politikalarını belirlemek, amaçlarını oluşturmak üzere gerekli çalışmaları yapmak,
- Yapılan işlemlerin kayıtlarının tutulmasını sağlamak. Gerektiğinde bunların arşivlenmesini, korunmasını ve muhafazasını sağlamak,
- Gerektiğinde Belediyenin diğer birimleriyle, resmi kurum ve kuruluşlarla, ilgili meslek odalarıyla, ihale sürecindeki ilgililerle yazışmalar yapmak,
- 6306 Sayılı “Afet Riski Altındaki Alanların Dönüştürülmesi Hakkında Kanun” kapsamındaki iş ve işlemlerin yürütülmesini sağlamak,
- Riskli yapılarla ilgili tespit, tahliye, yıkım ve yeniden inşa ile ilgili işlemleri yapmak veya yaptırmak, tüm iş sürecini yürütmek ve takibini yapmak,
- Riskli yapılarla ilgili 6306 Sayılı Kanun kapsamında kira yardımları işlemlerini yürütmek,
- Riskli alanlardaki riskli yapılara verilen elektrik, su ve doğal gaz hizmetlerinin kısıtlanmasına yönelik gerekli yazışmaları yapmak,
- Riskli alan, riskli yapı, rezerv yapı alanı, kentsel dönüşüm veya gelişim proje alanlardaki uygulamalarda ortaya çıkacak davalar ile ilgili süreci yönetmek,
- Çevre ve Şehircilik Bakanlığı’nca 6306 Sayılı Kanun kapsamındaki uygulamalarda kullanılmak üzere dönüşüm projeleri özel hesabından Belediye’ye aktarılacak kaynağın yönetim ve harcamasını yapmak,
- Riskli yapıların bulunduğu parsellerde 6306 Sayılı Kanun kapsamında resen terk, itiraz, taksim, ihdas ve tapuya tescil işlemlerini yapmak,
- Riskli olarak tespit edilen yapıların yerine yapılacak yeni uygulamalar konusunda paydaşların en az üçte iki çoğunluğu ile alınan karara katılmayanların arsa paylarının satılmasına ilişkin iş ve işlemlerini yürütmek,
- Riskli alanlar ve riskli yapıların bulunduğu parsellerde hisseleri oranında paydaşların en az üçte iki çoğunluğu ile alınan karara katılmayan malikler ile uzlaşma görüşmeleri yapılarak kentsel dönüşüm sürecine müdahil olmalarını sağlamak,
- Bir yapı adasında yer alan parsel sayısının en az üçte ikisinin tevhidi sonucu yapılacak uygulamalarda bu tevhide yanaşmayan parsel malikleri ile ada bütününde uygulama yapılmasına yönelik uzlaşma görüşmelerinde bulunmak,
- Gecekondu ve Sosyal Konut İşleri:
- Şehrimizin planlı gelişimini temin etmek amacıyla gerekli çalışmaları yapmak,
- Gecekondu bölgelerinin ıslahı, tasfiyesi, yeniden gecekondu yapımının önlenmesi için gerekli tedbirleri alıp, planlamalarını tamamlamak ve uygulamaya koymak,
- Stratejik plan ve imar planlarının uygulanmasını sağlamak ve denetlemek,
- Gecekondu önleme bölgelerinde konut yapımına ayrılan arsaların, öncelikle gecekonduların ıslahı ve tasfiyesi sonucu açıkta kalacaklara ve diğer ihtiyaç sahibi vatandaşlara, yönetmelikte belirlenen şekil ve esaslar çerçevesinde tespit edilecek bedellerle tahsis etmek,
- Üyeleri dar gelirli olan konut yapı kooperatiflerine ve dar gelirli vatandaşlara gecekondu önleme bölgelerinde arsa tahsis etmek,
- Sosyal amaçlı, çağdaş ve yaşanır mekânlar üretmek gayesiyle gecekondu önleme bölgesi olarak imar planlaması yapmak,
- Yeni yerleşim alanları oluşturmak amacıyla Maliye Hazinesi mülkiyetindeki parsellerin 775 Sayılı yasa kapsamında Belediyemiz adına devir alınması işlemlerini yapmak,
- TOKİ işbirliği ile gerekli kentsel dönüşüm ve gecekondu ıslah projeleri yürütmek,
- Kentsel Dönüşüm Projeleri;
- T.O.K.İ. Başkanlığıyla Belediyenin imzalayacakları protokolü hazırlamak,
- Proje alanı içindeki gecekonduların tespit ve değerlendirmesini yapmak,
- Gecekondu sahipleriyle görüşmeler yaparak projeye dahil olmalarını sağlayacak muvafakat senedi imzalamak,
- Hak sahiplerinin konut seçimlerini düzenlemek ya da kura sonucu belirlemek,
- Projeden konut almak için dışarıdan müracaat edenlerin müracaatlarını almak ve bu kişiler için kura düzenlemek,
- Protokol gereği T.O.K.İ’ ye devredilecek parseller üzerindeki muhdesat terkini işlemlerini yapmak,
- Muhdesat terkinleri yapılmış olan parsellerin T.O.K.İ Başkanlığına devrini yapmak.
- Alt Gelir Ve Yoksul Gurubu Projeleri;
- Proje uygulama alanları belirlemek,
- Projeler için protokol hazırlamak,
- Alt gelir ve Yoksul gurubu kişilerin müracaatlarını almak,
- Hak sahiplerini belirlemek için kura düzenlemek,
- Kura sonucu kazananların kıstas uygun olup olmadığını incelemek,
- İnceleme sonucu hak kazananların asil ve yedek kesin listelerini ilan etmek,
- Hak sahibi olanların sözleşme yapmalarını sağlamak.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Ortak ve Son Hükümler
Ortak Hükümler
MADDE 8.
ÇALIŞMA ŞEKLİ: Müdürlükler; yukarıdaki görevleri daha etkin ve verimli olarak yerine getirebilmek için Başkanlıkça yayınlanacak Yönergeler, İç Kontrol Sistemi Rehberi ve Dokümantasyon Prosedürüne uygun olarak Müdürlük Prosedürünü, Proseslerini, Organizasyon Şemasını, Görev Tanımlarını, İş Akışlarını, Risk Analizlerini, Hizmet Standartlarını, Talimatlarını, Formlarını, Kılavuzlarını, Listelerini, Kontrol Listelerini, Tablolarını ve gerekli tüm belgelendirme sistemini altı ay içinde oluşturur. Belediye Başkanı veya İmza Yetkileri Yönergesine uygun olarak onaylatır. http://geyve.bel.tr web adresinde yayınlar veya güncelleştirir.
Yürürlükten Kaldırılan Hükümler
MADDE 9.
Geyve Belediye Meclisi’nin 03.09.2007 Tarih ve 2007/47 sayılı kararı ile yürürlüğe giren “Geyve Belediyesi Teşkilat Yönetmeliği” ile 01.11.2016 tarih ve 2016/51 sayılı kararı ile yürürlüğe giren “Geyve Belediye Başkanlığı Birimlerin Çalışma Usul ve Esasları Hakkında Yönetmelik” bu Yönetmeliğin yürürlüğe girmesi ile yürürlükten kalkar.
Yürürlük
MADDE 10.
Bu Yönetmelik Geyve Belediyesi Meclisi tarafından onaylandıktan sonra yürürlüğe girer,
Bu yönetmelikte yer almayan hususlarda yürürlükteki ilgili mevzuat hükümleri uygulanır.
Yürütme
MADDE 11.
Bu Yönetmelik hükümlerini Geyve Belediye Başkanı yürütür.
Selçuk YILDIZ Merve BÜLBÜL Recep TINGIR
Başkan Kâtip Üye Kâtip Üye